Druz İBYS programını kullanma yetkisi olan İşyeri Hekimi, İGU ve DSP kullanıcılarını "Kurum Kullanıcı Ekle" menüsünden eklenmektedir. Kullanıcıların ilk şifreleri mail adrelerine sistem tarafından gönderilmektedir. Aktivasyon işlemi yapıldıktan sonra sisteme giriş yapılabilmektedir. Kullanıcı daha sonra şifresini "GİRİŞ" menusünden giriş yaparak "BİREYSEL" den değiştirebilir.
Kurum yetkilisi tarafından "Kurum Kullanıcı Ekle" menusünden tanımlanmış olan İşyeri Hekimi ve İş Güvenliği Uzmanı listesinden "İşyeri Ata" butonuna tıklayarak atanacak firma seçilerek kaydedilir.
İşyeri hekimleri, yanında e-imza cihazını taşımadan reçete yazabilecek, AÇSHB İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü’ne istenen verileri gönderebilecektir.
İşyeri hekimi bu uygulama ile Tablet veya akıllı telefonlardan yanında e-imzayı taşımadan e-reçete yazabilecektir.
Kullanımı;
İşyeri hekiminin, E-İmzasını evinde, işyerinde veya OSGB’ de açık olan bir bilgisayara takması gereklidir. E-İmzanın takılı olduğu bilgisayarın internet bağlantısı olacak ve sürekli açık olacaktır. Uyku modunda olmayacaktır. Aşağıdaki linkten e-imzanın takılı olduğu bilgisayara program indirilerek çalıştırılmalıdır.
https://www.druzyazilim.com.tr/data/Druz_EimzaHUB.exe
Programı indirdikten sonra çalıştıralım. Karşınıza gelen ekrana isminiz, TC Kimlik No ve e-imzanızın kalan gün sayınız gelecektir. Eğer bu bilgiler gelmiyor ise üste bulunan "Yenile" butonuna tıklamanız gerekir. Yinede gelmiyor ise e-imzanızın sürücü (driver) yazılmının kurulumu yapılmamıştır veya USB portu okumuyor olabilir. E-imzanız, Druz E-İmza sistemine tanımlandıktan sonra dışarıdan webden istediğiniz yerden reçete yazabilirsiniz.
Poliklinik Muayenesi (E-Reçete) Modülü Kullanım kılavuzunu indirmek için buraya tıklayınız
Druz İBYS' ye giriş yaptıktan sonra sol üstteki profil resmi ikonuna tıklayarak işyeri hekimine ait bilgileri girmeniz gerekir. Eğer e-imza pin kodunuzu sürekli girmek istemiyorsanız “PİN ONAY” işlemini yapmanız yeterlidir. Buradaki bilgileri bir sefere mahsus girmeniz yeterli olacaktır.
MENÜ :
PERSONEL TANITIMI: İK -> PERSONEL İŞLEMLERİ -> KAYIT GİRİŞİ
TOPLU AKTARMA : İK -> PERSONEL İŞLEMLERİ -> AYARLAR -> PERSONEL AKTARIMI
Firmanızın personellerini tek tanıtabilir veya toplu olarak Excel'den aktarma yapabilirisiniz. Hazırlayacağınız excel aşağıdaki bilgileri içermelidir.
T.C. Kimlik Numarası |
Adı |
Soyadı |
Doğum Tarihi |
Cinsiyet |
Çalıştığı Bölüm |
|
|
|
|
E/K |
|
Not : Tarih formatındaki “ . ” , ” / ”, “ – ” işaretler önemli değildir. Herhangi birisini kullanabilirsiniz.
Personel listesini Excel'den programa aktardıktan sonra düzeltmek istediğiniz bilgi var ise üzerine tıklayarak düzeltebilirsiniz.
Örnek Excel aktarım şablonunu indirmek için tıklayınız
MENU : GENEL -> EĞİTİM İŞLEMLERİ
1. “Kayıt Girişi” menüsünden eğitim verilecek firmayı seçiyoruz. Firma seçildikten sonra altta bulunan “Eğitim seç” den “Çalışanların Temel İSG Eğitimleri” ni seçerek “EKLE” diyerek eğitimi oluşturuyoruz.
2. "Eğitmen Atama" menusünden tanımlanmış eğitime eğitmen ataması yapılacak.
3. "Katılımcılar" menüsünden tanımlanmış olan eğitime katılacakları çalıştığı bölüm seçilerek bu bölümde çalışanların hepsi seçilebilir veya tek tek çalışan eklenebilir.
Bakanlığa Eğitim verilerinin gönderimleri ile ilgili olan yardımcı PDF dokümana buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz